Transalpina și Transfăgărășan, pe două și pe patru roți

Cele mai frumoase șosele din România, multă mișcare, hoinăreală prin pădure și ambianța autentică a Mărginimii Sibiului. O experiență ce se întinde pe o distanță de cam 700 km. Tentant, nu?

Șerpașul a experimentat o astfel de evadare, petrecând un sfârșit de săptămână în care a fost vorba despre multă bicicleală pe drumuri forestiere, mâncare tradițional românească, specifică ardelenilor, și șosele șerpuite, parcurse la volanul unuia dintre cele mai chipeșe și performante modele SUV: Volkswagen Touareg.

Plecare de vineri.

De această dată a fost o tură de tată și fiu, în care vedetele au fost bicicletele. Yannis avea bicicleta de concurs, iar eu, desigur, una electrică, pentru că nu mai țin pasul cu el. 😊

Pregătirile pentru excursia asta au fost făcute din timp, întrucât aveam ceva bagaje și, în plus, erau și bicicletele pe care trebuia să le transportăm. Am primit un suport de biciclete de la Menabo, pe care l-am montat extrem de ușor pe cârligul mașinii. S-a dovedit a fi nu numai facil la montaj, dar și foarte sigur. Inițial, am crezut că trebuie asigurat, dar nu este nevoie pentru că stă super fix.

După ce am încărcat mașina cu bagaje, am montat suportul pe cârlig și, mai apoi, bicicletele. Am pornit cu multă voioșie, spre Transalpina și Transfăgărășan, unde eram sigur că voi găsi drumuri pe care să mă pot bucura pe deplin de condus, dar și de bicicleală.


Rânca.

Vezi locul pe hartă

Vineri seară ne-am oprit la Rânca, o stațiune cu mult potențial, din păcate, neexploatat până acum. Aici se găsește ușor cazare, sunt foarte multe pensiuni. În plus, Rânca este amplasată chiar în deschiderea spectacolului de pe Transalpina.

După un răsărit de soare și o cafea la pensiune, am zis că nu putem rata un mic dejun la înălțime. Ne-am făcut câte un sandvici și ne-am oprit la punctul de panoramă de la Rânca. Nici nu terminaserăm bine de mâncat, că Yannis a întrebat: „Tati, putem să mai stăm aici? Că-mi place mult cum se vede”. E adevărat! Locul e superb. Merită pe deplin un popas în traseul pe care intenționezi să-l parcurgi.


Transalpina cu bicicleta.

Vezi locul pe hartă

Am pornit curând spre traseul pe care ne propusesem să-l parcurgem pe biciclete. O parte este drumul forestier numit Strategica, iar o parte urcă până la telecabina domeniului schiabil Transalpina. De îndată ce am ajuns, eu am scos bicicleta electrică, pentru că nu avem nicio șansă în ritmul lui Yannis; el s-a urcat rapid pe bicicleta lui și a început să pedaleze.

Recomand să parcați masina acolo unde am pus punctul și să începeți plimbarea prin partea dreaptă, pentru că panta este mai lină. Invers, e mai greu de urcat până la telecabina.

Sunt 10 km de traseu superb, pe care noi i-am făcut cam în 2 ore. Dar ne-am și bucurat de peisaj, ceea ce a încetinit ritmul.

Pe lângă frumusețea locului, veți avea ocazia să parcurgeți un drum strategic militar, construit și folosit încă de pe vremea lui Carol I. Strategica este și astăzi tură militară, datorită situării sale, la granița dintre Transilvania și Oltenia.


Masa la stână.

Vezi locul pe hartă

După plimbarea cu biclele, care ne-a solicitat “bateriile”, ne-am oprit la masă, la o stână. Deși așezată chiar la buza asfaltului și cu o puternică tentă comercială, am regăsit aici farmecul și tradiția oieritului și a mâncării făcute de ciobani. Am luat o tocană strașnică, din carne de vițel și de oaie, pe care am asezonat-o cu un bulz pe grătar. Am băgat și o mână de usturoi, de-am zis că ne dă jos Touareg-ul, cu așa mirosuri.


Lacul Oașa.

Vezi locul pe hartă

Am pornit, din nou la drum, de data aceasta pe 4 roți. Nu după mult timp, Yannis, cu încă multă vitalitate, a zis că ar mai merge încă o tură de bicle. Și așa am ajuns lângă Lacul Oașa, un loc tăinuit de munți, pe care puțini au ajuns să-l descopere. Eram sigur că găsim aici o rută potrivită pentru biciclete. Ceea ce s-a și întâmplat!

După ceva bicicleală, am pornit mai departe, pe traseul nostru, până să se însereze. Dar mi-am propus să mă întorc în zona aceea, să explorez mai mult, pentru că e foarte faină!


Casa Dacilor.

Vezi locul pe hartă

Spre seară, ne-am cazat lângă localitatea Șugag, o zonă despre care se spune că poate fi considerată un muzeu în aer liber, datorită locuitorilor săi care au păstrat vii meștesugurile și tradițiile populare. Pensiunea, foarte frumoasă și intimă, am găsit-o pe Booking, fără prea mari eforturi.

Dimineața a fost cu adevărat surprinzătoare pentru noi. Am descoperit absolut încântați că proprietarul avea 5 modele mini-buggy, Side by Side. Yannis, când le-a văzut, a făcut ochii cât cepele!

Proprietarul pensiunii s-a oferit să ne fie ghid pentru următoarea tură cu bicicletele și să ne conducă cu aceste mini-buggy până la locul de start pentru plimbarea pe 2 roți.


Tura prin Cindrelului.

Vezi locul pe hartă

Un traseu cu adevărat superb! 40 km am mers cu buggy. Senzație! Așa de mult i-a plăcut lui Yannis zona, că încerca să mă convingă să refacem drumul și cu biclele. L-am convins că nu avem timp și o să facem asta altă dată.

Este puțin de urcat în prima parte, dar porțiunea asta poate fi parcursă cu mașina. Apoi, e doar coborâre lină de aproape 30 km.

Traseul merge exact prin locurile unde își țin oile cei din zona Sibiului, totul este forestier și este atât de frumos că nu mai știi în ce parte să te uiți. Nu vă recomand să vă aventurați pe el cu mașina. Sunt, totuși, niște locuri “la limită” pentru mașini. 😊

Fiind în Mărginimea Sibiului, e de la sine înțeles că zona este plină de stâne. Și nu sunt cum vi le imaginați, modeste și sărăcăcioase. Aici, multe dintre ele, fiind moștenite din generație în generație, au devenit așezări unde ciobanul trăiește alături de familie, iar colibele s-au transformat în case.


Transfăgărășanul.

Vezi locul pe hartă

NO COMMENT. Clar în top 10 drumuri din Europa! Ori de câte ori treci pe Transfăgărășan, simți nevoia să faci multe popasuri doar ca să te umpli de admirație.

De ce am plecat cu Touareg.

Știam exact unde avem de gând să ne plimbăm cu biclele. Știam și ce senzații trăiești la volanul mașinii atunci când parcurgi Translapina sau Transfăgărășan. Așa că am ținut să plecăm cu un SUV care să nu facă rabat la confort și spațiu. Abilitățile de off-roader au fost bonus!

Și asta nu e tot:

  • Pe Transalpina, fiind destul de liber, m-am înfipt puțin în pedala Touareg-ului pe serpentine și nu m-a dezamăgit.
  • Confortul a fost la superlativ.
  • Are un super ecran cu o grămadă de funcții. Știam că atunci când se va urca Yannis în mașină, în 10 minute îmi va zice ce fac toate. Și așa a fost! Este super intuitiv totul!
  • E o combinație foarte faină între confort, sprint, cuplu și tracțiune.
  • Mi-a plăcut că poți să personalizezi mașina ca stil de condus; are un mod “Individual” și aici îți poți configura mașina după stilul tău. Pe de altă parte, Yannis a fost foarte încântat de faptul că poate să schimbe culorile luminilor ambientale din mașină. Am avut treaba muuuulta pe drum… fiecare cu ce i-a plăcut. 😊
  • Pe drum am găsit și ceva zăpadă, așa că l-am dus pe Touareg un pic pe off-road. Are și roțile din spate viratoare la viteză mică, ceea ce îl face foarte abil și stabil pe drumuri cu zăpadă.
  • Modelul cu care am mers era dotat cu priză de 220V, în condițiile în care, în general, mașinile au prize de 12V. Priza asta a salvat excursia, atunci când bicicleta mea a rămas fără baterie.
  • A avut un consum mediu în toată tura de 8,1! Incredibil, nu?

Puteți să testați și voi Volkswagen Touareg, lăsându-vă datele de contact în formularul de mai jos.

Dacă aveți de gând să mergeți pe urmele mele, descărcați de aici track-ul și aplicația.



 

Testează Touareg

Ești de acord să primești, pe viitor, informații cu caracter comercial din partea MIDOCAR?*
Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Latest Instas